Loading...

Bila berjaya, kita pula jadi TARGET untuk DIJATUHKAN!

Sertai saya, Irfan Khairi, di Program Intensif Perniagaan Internet dan Startegi Media Sosial. Program separuh masa 6 bulan+ membantu anda memulakan dan mengembangkan perniagaan Internet anda. Lawati www.OpenEducation.com.my. Tempat TERHAD dan EKSKLUSIF bermula 27hb Ogos ini! Klik di sini sekarang!

Assalamualaikum.

Saya Irfan Khairi daripada motivasipantas.com dan bila kita nak capai kejayaan, sebenarnya ada satu perkara yang tak best akan berlaku, apa dia ya? Kita akan menjadi target, contohnya tak kiralah dalam bidang sukan, katakan. Kalau kita hebat dalam sukan mesti ada orang nak target kita.

mangsa-keadaanMaksudnya lawan kita nak target kita supaya kita kalah dengan mereka. Dalam perniagaan pun sama juga. Kita berniaga elok-elok, masih ada pesaing yang nak target kita supaya mereka lebih daripada kita, atau mereka nak kita jatuh dan sebagainya. Tak kira bukan sahaja perniagaan dalam karier atau kerja pun sama juga ianya tetap kerja kita. Mungkin kita dah berjaya dalam kerja kita nanti ada juga orang lain yang target tempat kita. Atau nak client the corporate lather lebih daripada kita, tak kiralah apa sahaja dalam sahaja industri. Kalau kita dah berjaya ianya menjadi target kepada orang lain. Dan nasihat saya dalam keadaan ini adalah kita jangan takut, kita jangan gentar.

Kita jangan risau apabila kita jadi target sesuatu itu. Ubahkan target itu kepada benda yang negatif kepada sesuatu yang lebih positif kepada diri kita sendiri. Jadikan sebagai satu picu ataupun pendorong atau penguat dan buktikan kepada diri kita sendiri untuk lebih fight apa saja yang kita lakukan dalam bidang kita tersebut. Tak kiralah mereka nak target kita. Tak kiralah apa yang mereka lakukan.

Ada kalanya mereka tunggu saja kita jatuh sebenarnya. Ini adalah hakikat adakalanya kita lihat orang dah berjaya kita duk tunggu mereka jatuh, apa yang kita kata adalah… “ tu lah, dah kata dah macam tu, padan muka dia dah jatuh, padan muka dia dah kalah” kan dah kena kan? Inilah manusia kan? itulah ragam manusia biasalah ada hitam putih, ada turun naik dan sebagainya. Tetapikan apa yang kita tak nak adalah sesetangah kita, kita takut tentang jadi hebat, kita takut jadi berjaya. Kita takut mencapai kejayaan. Sebab kita takut menjadi target. Bila kita ada perasaan tersebut dalam diri kita sendiri, apa jadi nanti kita tak buat sepenuh  hati, kita tak keluarkan full potential kita. Potensi kita ini pelbagai, because kita takut dengan kejayaan, kalau sebelum ini kita takut kepada kegagalan.

Tetapi adakalanya apabila kita takut kepada kejayaan sebab tak nak menjadi target kepada seseorang lain, pihak lain tak kira sesiapa saja yang target kita itu menghalangkan kita mencapai misi kita yang sebenar. So, jangan takut mencapai kejayaan. Jangan takut menjadi hebat. Sebab kalau kita jadi target, itulah kita dah mencapai kejayaan itu, apa yang kita nak lakukan adalah capai lebih tinggi, tinggi dan tinggi lagi. Sekiranya anda ingin sertai program saya, sertai www.OpenEducation.com.my. Kita jumpa di sana.